Podsumowanie roku 2018!


LG Mistrzostwa Polski Szkół / HIRO Quersus Puchar Polski – Rybnik

Pierwsza runda 2018 roku Hiro Quersus Pucharu Polski w E-sporcie oraz LG Mistrzostw Polski Szkół w E-sporcie. SUPER GAME e-sport goszczone było przez miasto Rybnik, a dokładnie w Domu Kultury w Niedobczycach.
Pierwszego dnia rozegraliśmy fazę play-off LG Polska Mistrzostw Polski Szkół w E-sporcie. W piątek poznaliśmy zwycięzców LG Polska Mistrzostw Polski w E-sporcie! Trzecie miejsce na podium zajęło Zespół Szkół nr 3 im. Antoniego Kocjana w Olkuszu, a drugie miejsce Zespół Szkół Techniczno-Ekonomicznych w Skawinie. Zwycięską drużyną rundy szóstej zostało Zespół Szkół Innowacyjnych w Jarosławiu! W sobotę zakończyła się niezwykle wyrównana faza grupowa Hiro Quersus Pucharu Polski. Osiem najlepszych zespołów trafiło do fazy pucharowej.
Ostatniego dnia po zakończonej fazie pucharowej, wyłoniliśmy trzy najlepsze drużyny. Trzecie miejsce zajęła drużyna Valkiria Gaming, drugie miejsce ulegając w finale, po zaciętej walce zajęła drużyna Proskilled. Pierwsze miejsce wywalczyła drużyna PROCHE, w składzie Grzegorz ‘szpero’ Dziamałek, Patryk “Patitek” Fabrowski, Wiktor “mynio” Kruk, Adam ‘destru’ Gil oraz Artur ‘Turas’ Pabjan.


LG Mistrzostwa Polski Szkół / HIRO Quersus Puchar Polski – Turek

Druga runda 2018 roku była goszczona w Hali Widowiskowo-Sportowej w Turku miała miejsce VII runda HIRO Quersus Puchar Polski oraz LG Mistrzostwa Polski Szkół w E-sporcie organizowana zarówno przez SUPER GAME e-sport, jak i miasto Turek.

Pierwszego dnia zawodnicy rywalizowali w turniejach indywidualnych, w takie gry jak: Counter-Strike: Global Offensive, FIFA 18 oraz po raz pierwszy miały miejsce rozgrywki w StarCraft II. Ponadto, przez cały dzień 16 szkół z całej Polski brało udział w fazie grupowej LG Mistrzostwa Polski Szkół w E-sporcie.

Drugiego dnia, czyli w sobotę rozegrano fazę turnieju szkolnego play-off, wyłaniając trzy najlepsze szkoły rundy siódmej.

I miejsce – Zespół Szkół nr 3 im. Mikołaja Kopernika w Wieluniu.
II miejsce – Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Jana Pawła II w Inowrocławiu.
III miejsce – I Liceum Ogólnokształcącego im. Jarosława Dąbrowskiego w Tomaszowie Mazowieckim.

Tego samego dnia zakończyła się faza grupowa HIRO Quersus Puchar Polski, z której do niedzielnej fazy pucharowej trafiło osiem najlepszych zespołów.

Zwycięskimi drużynami tego turnieju zostały:

I miejsce – GROM Clan
II miejsce – MASNOO
III miejsce – Proskilled

GROM Clan po raz trzeci zdobywa pierwsze miejsce w tym sezonie, co sprawia, iż są bezkonkurencyjnym liderem w punktacji generalnej.


Finał LG Mistrzostwa Polski Szkół / HIRO Quersus Puchar Polski – Opole

Etap finałowy roku 2017/2018 LG Mistrzostw Polski Szkół w E-sporcie rozpoczął się od rywalizacji grupowej — w piątkowy dzień dziecka. Wszystko po to, aby w kolejny dzień wyłonić zwycięzcę. Fenomenalne półfinały transmitowane w telewizji E-SPORT TV wyklarowały sytuację o to, które drużyny zagrają w wielkim finale oraz te, które powalczą o trzecie miejsce. Scena główna była rozgrzana do czerwoności, gdy Zespół Szkół nr 3 im. Mikołaja Kopernika w Wieluniu wygrał 22 rundę na ostatniej, decydującej mapie finału. W sobotni wieczór poznaliśmy zatem finalnych zwycięzców, a byli nimi:
Tytuł Mistrza Polski Szkół powędrował do Zespołu Szkół nr 3 im. Mikołaja Kopernika w Wieluniu wraz z voucherami na monitory marki LG dla szkoły oraz reprezentantów w łącznej ilości 10 sztuk. Wicemistrzem Polski zostało X Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Tytuł drugiego wicemistrza wywalczył Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących „Meritum” w Siemianowicach Śląskich.

Przyszedł czas na krótkie podsumowanie finałowego etapu rozgrywek HIRO Quersus Pucharu Polski w E-sporcie. Rozgrywki rozpoczęliśmy w sobotę — 2 czerwca. Odbyły się one w Centrum Wystawienniczo-Kongresowe w Opolu. Kapitalne rozgrywki grupowe wyłoniły najlepsze drużyny, które awansowały do fazy play-off. Tę fazę turnieju rozpoczęliśmy zaraz po zakończeniu etapu grupowego. Zespoły rozpoczęły batalię o najważniejszą w ówczesnym momencie dla nich wartość — zwycięstwo. Ćwierćfinały wyklarowały sytuację. W kolejnej rundzie rozgrywek utrzymały się 4 najmocniejsze zespoły. Półfinały rozpoczęły się kolejnego dnia — w niedzielę, 3 czerwca. Tutaj nie było miejsca na litość. Liczyła się każda runda, każdy błąd, zagrywka, najmniejszy szczegół miał dla wyników meczów ogromne znaczenie. Scena główna rozgrzewała atmosferę, gdy co chwilę dochodziły do nas odgłosy radości po wygranej rundzie. Cały turniej zakończyliśmy o godzinie 14. Wówczas przyszedł czas na najprzyjemniejszy element dnia, jednakowo dla nas (ekipy SUPER GAME e-sport) oraz zawodników — wręczenie nagród. Turniej w Opolu padł łupem drużyny Proskilled, która nie straciła choćby jednej mapy w trakcie trwania całych rozgrywek! Drugie miejsce przypadło drużynie TurboBanany, która wszystkich nas bardzo pozytywnie zaskoczyła swoim fantastycznym występem. Trzecie miejsce powędrowało w ręce Vex.esport. Chwilę później przyszedł czas na rozstrzygnięcie klasyfikacji generalnej pucharu w sezonie 2017/2018. Tutaj sytuacja lekko się zmieniła, albowiem obie drużyny zamieniły się miejscami na podium. Puchar Polski w E-sporcie zdobyła drużyna Vex.esport — to do nich powędrował voucher na 5 foteli gamingowych od firmy Quersus. Drugie miejsce przypadło drużynie ALSEN-Team.pl. Najniższe miejsce na podium zajęło Proskilled. Dodajmy, że był to już drugi sezon zmagań organizowanych przez SUPER GAME e-sport.

Ostatnim punktem programu był pierwszy tego typu showmatch offline w Polsce, a mianowicie na naszych ekranach pojawiła się gra Fortnite. Między 14 a 17 rozegrane zostały trzy tury showmatchu gwiazd. Swoją obecnością zasiliły nas najlepsze drużyny z całej Polski. Czteroosobowe składy rywalizowały ze sobą o końcowe zwycięstwo. Wszystkie trzy bitwy trzymały nas w napięciu do samego końca. Sumując wyniki wszystkich drużyn po trzech turach wszystko było jasne. Najlepiej zaprezentowała się drużyna Team Fortnite Polska, która zaledwie o 10 punktów wyprzedziła Quad Damage. Na trzecim miejscu zameldowało się PRIDE.

I miejsce – ZS nr 3 w Wieluniu
II miejsce – X Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
III miejsce – ZSTiO MERITUM



I miejsce – Proskilled
II miejsce – TurboBanany
III miejsce – Vex.Esport


Wakacyjne SUPER GAME e-sport – Oława

Czwarta runda LG HIRO Quersus Wakacyjny SUPER GAME e-sport w 2018 roku miała miejsce w Centrum Sztuki w Oławie. Wydarzenie trwało 2 dni. Dla wszystkich odwiedzających organizatorzy przygotowali strefę free2play, na której można było przetestować najnowocześniejsze, ultraszybkie komputery marki HIRO oraz płynną grę w 144 Hz lub 240 Hz na gamingowych monitorach marki LG.

O godzinie 9:00 w sobotę 30 czerwca wystartowały zmagania grupowe w turnieju CS: GO – 5 vs 5. Mieliśmy okazję oglądać bardzo emocjonujące i wyrównane spotkania. Tuż po zakończeniu rozgrywek grupowych, przeszliśmy do fazy play-off. Tam zmierzyło się 8 najlepszych drużyn. Mecze w formacie Best Of 3 wyłoniły cztery czołowe zespoły, które przeszły do półfinałów, zaplanowanych na drugi dzień naszego eventu.

Pierwszego dnia, tuż po zakończeniu zmagań e-sportowych, organizatorzy wpadli na pomysł przeniesienia rozgrywek ze świata wirtualnego w świat rzeczywisty. Zorganizowali więc mecz w piłkę nożną, bo przecież Mistrzostwa Świata są raz na 4 lata. Drużyna SUPER GAME e-sport pokonała zespół graczy i widzów wynikiem 20:16! Wygrani chcieli bardzo serdecznie podziękować wszystkim za uczestnictwo, żywiąc nadzieję, że taka forma rozrywki również im się spodobała.

W niedzielę 1 lipca rozpoczęły się półfinałowe batalie, które wywołały mnóstwo wrażeń i emocji. Mecze drużynowe CS: GO były bardzo wyrównane, dlatego 3 na 4 spotkania zaplanowane na ten dzień, wymagały dogrywki, by wyłonić zwycięzcę. W wielkim finale spotkali się dwaj najwięksi faworyci turnieju: Team Exceed oraz INIMINI. Obie drużyny grały na bardzo zbliżonym poziomie, stąd też, aby odnieść końcowe zwycięstwo, drużyna Team Exceed potrzebowała dogrywki na decydującej, trzeciej mapie pojedynku! Turniej drużynowy zwyciężyły zespoły, które otrzymały nagrody rzeczowe ufundowane przez sponsorów:

I miejsce – Team Exceed
II miejsce – INIMINI
III miejsce – ASZYNBECHER

Wakacyjne SUPER GAME e-sport – Białka Tatrzańska – Szczyt Kotelnicy

Zmagania przyciągnęły 16 drużyn CS: GO, które rozpoczęły rywalizację w sobotni poranek, przy słonecznej pogodzie. Widoki były fantastyczne, a wywiady prowadzone na tle Tatr nie raz wywoływały wśród oglądających zdziwienie i zachwyt. Rozgrywki grupowe rozpoczęliśmy po godzinie 11. Mecze były bardzo emocjonujące i wyrównane. Tego samego dnia były również zaplanowane starcia ćwierćfinałowe, których początek przypadł na godzinę 17:00. Rozpoczęła się prawdziwa rywalizacja, nie było taryfy ulgowej, a dla graczy i drużyn liczyło się tylko zwycięstwo. Jednakże, ku naszemu zdziwieniu, wszystkie ćwierćfinały zakończyły się wynikami 2:0! 

Półfinały rozegrane były w drugi dzień naszego eventu – niedzielę. Mecze wyłoniły finalistów oraz drużyny, które miały się ze sobą zmierzyć w meczu o trzecie miejsce. Turniej wszedł w najbardziej wyczekiwaną fazę. Pojedynek finałowy trwał ponad 3 godziny, a aby wyłonić zwycięzcę potrzebne były aż trzy mapy, z których każda była bardzo wyrównana. 
Wakacyjne SUPER GAME e-sport w Białce Tatrzańskiej to nie tylko zmagania e-sportowe, ale również okazja do odpoczynku, złapania świeżego powietrza i spędzenia czasu w bardzo przyjemnej atmosferze, która nieustannie otaczała nasz turniej.

Drużyny, które zajęły miejsca na podium w turnieju Counter Strike: Global Offensive – 5 vs 5

I miejsce – MocnyFull

II miejsce – CZECZENY

III miejsce – Team Exceed

Wakacyjne
SUPER GAME e-sport – Wejherowo – Filharmonia Wejherowska

Szósta runda w 2018 roku LG Hiro Quersus Wakacyjne SUPER GAME e-sport miała miejsce w dniach 4-5 sierpnia 2018 roku. Turniej Counter-Strike: Global Offensive 5 vs 5 przyciągnął 16 drużyn, które rozpoczęły fazę grupową w pierwszy dzień wydarzenia, tuż po godzinie 9:00. Mecze były bardzo wyrównane i opiewały w wiele emocji. Zaraz po zakończeniu rozgrywek grupowych przeszliśmy do fazy play-off, gdzie zespoły mierzyły się ze sobą w ćwierćfinałach.
Sobotnie mecze wyłoniły 4 drużyny, które następnego dnia spotkały się w spotkaniach półfinałowych.

Niedzielne spotkania rozpoczęliśmy o godzinie 10:00. Równolegle rozpoczął się turniej FIFA 18 – 1 vs 1. Prawdziwą sztuką okazało się wyłonienie zwycięzców tych starć. Jeden mecz półfinałowy trwał ponad 4 godziny! Starcie finałowe wymagało aż trzech map, abyśmy mogli poznać zwycięzcę całego turnieju. Została nim drużyna MOLO NA ZAJĘCIE, która pokonała CZECZENÓW 2:1. Trzecie miejsce zajęła drużyna Boguś, która w meczu o trzecie miejsce ograła Team IntensiVe również wynikiem 2:1.

Drużyny, które zajęły miejsca 1-3 w turnieju drużynowym CS:GO 5 vs 5:

I miejsce – MOLO NA ZAJĘCIE

II miejsce – CZECZENY

III miejsce- Boguś

SUPER GAME e-sport – Radom

Siódma runda 2018 roku rozgrywek LG Mistrzostw Polski Szkół w E-sporcie oraz HIRO Quersus Pucharu Polski w E-sporcie rozpoczęliśmy przystankiem w Radomskim Mosirze. Rozgrywki szkolne rozpoczęliśmy w sobotę o godzinie 8:00, tego samego dnia poznaliśmy już zwycięzcę. Pierwsze miejsce zajął Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Noblistów Polskich w Słupsku, natomiast kolejne stopnie podium zajęli uczniowie Zespołu Szkół Technicznych im. Armii Krajowej w Skarżysku-Kamiennej oraz Zespół Szkół Ekonomicznych nr 2 im. I. Daszyńskiego w Krakowie. HIRO Quersus Puchar Polski w E-sporcie w grze Counter-Strike: Global Offensive 5 versus 5 przyciągnął 16 drużyn, które rozpoczęły fazę grupową w pierwszy dzień wydarzenia, tuż po godzinie 9:00. Mecze były bardzo wyrównane i opiewały w wiele emocji. Zaraz po zakończeniu rozgrywek grupowych przeszliśmy do fazy play-off, gdzie zespoły mierzyły się ze sobą w ćwierćfinałach. Standardowo, w niedzielę trzeba było wyłonić zwycięzcę oraz rozstrzygnąć cały turniej. O godzinie 12:00 rozpoczął się turniej FIFA 18 – 1 versus 1. Prawdziwą sztuką okazało się wyłonienie zwycięzców tych starć. Kolejne spotkania wyłoniły kolejnych zwycięzców. Starcie finałowe HIRO Quersus Pucharu Polski w E-sporcie wymagało aż trzech map, abyśmy mogli poznać zwycięzcę całego turnieju. Została nim drużyna CZECZENY, która wynikiem 2:1 pokonała zespół Teetres Nasty Boyz. Trzecie miejsce zajęła drużyna Wódkomacik, która w meczu o trzecie miejsce ograła Night Lions Esport – również wynikiem 2:1. Podczas wydarzenia odbywał się równocześnie rywalizacja na symulatorze rajdowym Gran Turismo Sport sygnowanym marką TAG Heuer.

Zwycięzcy turnieju drużynowego HIRO Quersus Puchar Polski w E-sporcie:

I miejsce – CZECZENY
II miejsce – Teetres Nasty Boyz
III miejsce – Wódkomacik

Zwycięzcy turnieju szkolnego LG Mistrzostw Polski Szkół w E-sporcie:

I miejsce – Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Noblistów Polskich w Słupsku
II miejsce – Zespoł Szkół Technicznych im. Armii Krajowej w Skarżysku-Kamiennej
III miejsce – Zespół Szkół Ekonomicznych nr 2 im. I. Daszyńskiego w Krakowie



SUPER GAME e-sport – Szczecin

Ósma runda 2018 roku rywalizacja w LG Mistrzostwach Polski Szkół w E-sporcie oraz HIRO Quersus Pucharze Polski w E-sporcie rozpoczęła się o godzinie 9:00 w pierwszy dzień wydarzenia – sobotę. Reprezentacje szkół już po kilku godzinach znały wyniki swoich rozgrywek. Na ostateczne wyniki HIRO Quersus Pucharu Polski w E-sporcie trzeba było poczekać do niedzieli. Zawodnicy w sobotę rozgrywali mecze grupowe, a także ćwierćfinały turnieju.

Drugiego dnia pierwszoplanowe były mecze o trzecie miejsce i wielki finał kolejnej edycji. Niedzielna rywalizacja była bardzo wyrównana i zaciekła, a żeby wyłonić zwycięzcę turnieju, trzeba było aż trzech map.

Równolegle, w niedzielę rozpoczął się turniej FIFA 18 – 1 vs 1. Również przez cały czas trwania wydarzenia toczyła się bardzo zacięta rywalizacja na symulatorze rajdowym Gran Turismo Sport sygnowanym marką TAG Heuer. Oprócz tego, dla uczestników imprezy przewidziana była również strefa free2play oraz rozgrywki na strefie indywidualnej w grach takich jak Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends czy Quake Champions.

Wyniki rozgrywek HIRO Quersus Pucharze Polski w E-sporcie:

I miejsce – Griffins
II miejsce – FeelMystery
III miejsce – ForJustice

W LG Mistrzostwach Polski Szkół w E-sporcie miejsca na podium zajęły następujące szkoły:

I miejsce – Zespół Szkół Agrotechnicznych im. Władysława Reymonta w Słupsku
II miejsce – Zespół Szkół Elektryczno-Elektronicznych w Szczecinie
III miejsce – Zespół Szkół nr 1 w Stargardzie


SUPER GAME e-sport – Konin

Dziewiąta runda 2018 roku rozgrywek SUPER GAME e-sport zagościła w Koninie oraz była współorganizowana przez tutejszy Zespół Szkół nr 1 im. Mikołaja Kopernika wraz z Miastem Konin i Obiektem Rekreacyjno-Sportowym “Rondo”. Uroczystego otwarcia wydarzenia dokonał osobiście w sobotę o godzinie 12:00, sekretarz Miasta Konin – Pan Marek Zawadzki, który życzył zawodnikom sukcesów oraz podziękował uczestnikom za liczne przybycie. Na turnieju pojawiło się 16 drużyn pucharowych oraz 8 reprezentacji szkolnych. Mecze były bardzo wyrównane oraz obfitowały w wiele emocji. Nasze zmagania rozpoczęliśmy punktualnie o godzinie 9:00. Zespoły pucharowe rozgrywały swoje mecze w grupach, a drużyny szkolne toczyły zacięte boje o miejsce w półfinałach, które zaplanowane były na następny dzień wydarzenia. Zaraz po zakończeniu rozgrywek grupowych przeszliśmy do fazy play-off, gdzie zespoły mierzyły się ze sobą w ćwierćfinałach. W sobotę, poznaliśmy również półfinalistów HIRO Quersus Pucharu Polski w E-sporcie. Okazały się nimi: Vex.esport, Wódkomacik, ByleCo oraz Invicta Gaming. Można zatem powiedzieć, że faworyci nie zawiedli. Ku naszemu zdziwieniu, mecz, który dla niektórych mógł się wydawać przedwczesnym finałem, zakończył się niespodziewanie szybko – Vex.esport pokonało Invicta Gaming wynikiem 2:0 i dumnie wkroczyło do finału. Drugi mecz półfinałowy był zdecydowanie bardziej wyrównany. Skład grający pod nazwą Wódkomacik potrzebował trzech map, aby pokonać drużynę ByleCo i dołączyć do czekającego już w finale Vex. Finał, zgodnie z przewidywaniem większości zainteresowanych, zakończył się zwycięstwem Vex.esport, które pokonało Wódkomacik wynikiem 2:0 w mapach. Trzecie miejsca zajęła drużyna Invicta Gaming.

LG Mistrzostwa Polski Szkół w E-sporcie również dostarczyły nam wielu wrażeń. Na turniej zjechały się reprezentacje z całej Polski! Tutaj jednakże, system rozgrywek był nieco inny. Zespoły szkolne mierzyły się ze sobą od samego początku w systemie BO3. Pierwszego dnia poznaliśmy szkoły, które zameldowały się w półfinałach. Kilkanaście godzin później wszystko było już jasne.
ZSP nr 1 w Inowrocławiu pokonało w wielkim finale ZSEO z Gniezna, ale sam mecz był niesamowity. Raz jedna, raz druga drużyna wychodziła na prowadzenie, jednak ostatecznie zwycięzca mógł być tylko jeden. Trzecie miejsce zajęło CKZiU w Wołowie, które poradziło sobie z faworytem lokalnej społeczności – Zespołem Szkół nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Koninie, pokonując rywala wynikiem 2:0.

Dodatkowo zgodnie z tradycją, podczas wydarzenia odbywały się również liczne turnieje indywidualne, gdzie co każdą godzinę uczestnicy zaciekle walczyli o nagrody w grach: CS:GO, League of Legends i Quake Champions.
Oprócz tego, przez cały czas trwania imprezy, odwiedzający próbowali swoich sił na symulatorze rajdowym Gran Turismo Sport, który sygnowany jest marką TAG Heuer. Rywalizacja była ogromna – uczestnicy walczyli do ostatniego przejazdu, aby poprawić swoje czasy okrążeń.

Drużyny, które zajęły miejsca na podium w HIRO Quersus Pucharze Polski w E-sporcie:

I miejsce – Vex.esport
II miejsce – Wódkomacik
III miejsce – Invicta Gaming

Reprezentacje szkolne, które zajęły miejsca na podium w LG Mistrzostwach Polski Szkół w E-sporcie:

I miejsce – ZSP nr 1 w Inowrocławiu
II miejsce – ZSEO w Gnieźnie
III miejsce – CKZiU w Wołowie

SUPER GAME e-sport – Sztum

Dziesiąta runda 2018 roku rozgrywek SUPER GAME e-sport zagościła w Sztumie oraz była współorganizowana przez tutejszy Zespół Szkół im. Jana Kasprowicza wraz z Powiatem Sztumskim.
Na turnieju pojawiło się 8 drużyn pucharowych oraz 8 reprezentacji szkolnych. Mecze były bardzo wyrównane oraz obfitowały w wiele emocji. Zmagania rozpoczęły się punktualnie o godzinie 9:00 w piątek. Drużyny szkolne toczyły zacięte rozgrywki o miejsce w półfinałach i finale.

W sobotę poznaliśmy również finalistów HIRO Quersus Pucharu Polski w E-sporcie. Okazały się nimi takie drużyny jak: Vex.esport, EL ES PI DI oraz xDramacik. Można zatem powiedzieć, że faworyci nie zawiedli. Pierwszy mecz półfinałowy przyniósł dużo emocji, gdyż drużyna EL ES PI DI potrzebowała rozegrać aż trzy mapy, aby wygrać to spotkanie i dostać się do finału.
Drugi mecz półfinałowy był równie wyrównany. Skład grający pod nazwą Vex.esport potrzebował trzech map, aby pokonać drużynę xDeterminacja i dołączyć do EL ES PI DI w finale. Finał zgodnie z przewidywaniem większości zainteresowanych zakończył się zwycięstwem Vex.esport, które pokonało EL ES PI DI wynikiem 2:0 w mapach. Trzecie miejsca zajęła drużyna xDramacik.

LG Mistrzostwa Polski Szkół w E-sporcie również dostarczyły nam wielu wrażeń. Na turniej zjechały się reprezentacje szkół z całej Polski. Powiatowy Zespół Szkół w Redzie pokonał w wielkim finale Zespół Szkół Ekonomiczno-Odzieżowych w Gnieźnie, ale sam mecz był niesamowity. Raz jedna, raz druga drużyna wychodziła na prowadzenie, jednak ostatecznie zwycięzca mógł być tylko jeden. Trzecie miejsce zajął Zespół Szkół im. Jana Kasprowicza w Sztumie.

Podczas wydarzenia odbywały się również liczne turnieje indywidualne, gdzie co każdą godzinę uczestnicy zaciekle walczyli o nagrody w grach: CS: GO, League of Legends i Quake Champions. Oprócz tego, przez cały czas trwania imprezy, odwiedzający próbowali swoich sił na symulatorze rajdowym Gran Turismo Sport. Rywalizacja była ogromna – uczestnicy walczyli do ostatniego przejazdu, aby poprawić swoje czasy okrążeń.
Na wydarzeniu odbył się pokaz koparek kryptowalut, uczestnicy wysłuchali prezentacji jak zacząć przygodę z kopaniem oraz jakie są tego zalety i wady.

Drużyny, które zajęły miejsca na podium w HIRO Quersus Pucharze Polski w E-sporcie:

I miejsce – Vex.esport
II miejsce – EL ES PI DI
III miejsce – xDeterminacja

Reprezentacje szkolne, które zajęły miejsca na podium w LG Mistrzostwach Polski Szkół w E-sporcie:

I miejsce – Powiatowy Zespół Szkół w Redzie
II miejsce – Zespół Szkół Ekonomiczno-Odzieżowych w Gnieźnie
III miejsce – Zespół Szkół im. Jana Kasprowicza w Sztumie

SUPER GAME e-sport – Siemianowice Śląskie

To już 11 runda 2018 roku. Siemianowicki Turniej E-Sportowy rozpoczął się w piątek o godzinie 9:00 od rozgrywek grupowych w LG Mistrzostwach Polski Szkół w E-sporcie, natomiast oficjalne otwarcie nastąpiło o 12:00. Tuż po nim rozpoczął się panel prezentacyjny pt. „Edukacja e-sportowa w szkołach średnich”, który był prowadzony przez Marcina „Solara” Bryniarskiego. Zaproszeni goście: dr Marcin Budziński dziekan Górnośląskiej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości w Chorzowie, Andrzej Białecki — Zdrowi Gracze oraz Kamila Wrona i Michał Kurka z Esports Association, toczyli dyskusję o nauczaniu e-sportu.

W drużynowych w piątek rozgrywkach brały udział szkoły reprezentujące miasta z całej Polski — Krakowa, Olkusza, Lublińca czy gospodarzy V rundy LG Mistrzostw Polski Szkół w E-sporcie — Siemianowic Śląskich. Mecze grupowe przyciągnęły ogrom publiczności, który z trybun efektownie dopingował swoich ulubieńców. Kolejne rundy wywoływały wielkie e-sportowe emocje wśród kibiców i zawodników. Tego samego dnia rozegrane również zostały spotkania ćwierćfinałowe — te rozgrywane były już w formacie BO3.

Do drugiego dnia wydarzenia przeszły cztery reprezentacje szkolne. W sobotę o godzinie 9:00 rozpoczęły się starcia półfinałowe, gdzie stawką było podium i wygranie efektownych nagród przygotowanych przez organizatorów SUPER GAME e-sport oraz Miasto Siemianowice Śląskie. Zawodnicy, rozgrywający swoje mecze czuli dodatkową dawkę adrenaliny bowiem każde spotkanie w tym dniu rozgrywane było na scenie głównej oraz dodatkowo prowadzona była transmisja internetowo-telewizyjna. Zawodnicy mieli również okazję wypowiedzieć się w wywiadach prowadzonych na potrzeby transmisji. Pierwszy półfinał padł łupem drużyny ZDZ Wadowice, która pokonała lokalne ZSTiO Meritum wynikiem 2:1. Mecz ten opiewał w nieustające emocje, a rezultat okazywał się pozytywny raz w jedną, raz w drugą stronę. Drugi półfinał został rozegrały między ZS nr 3 z Olkusza oraz ZSO-T Lubliniec. Tutaj bezkonkurencyjne zwycięstwo odniosła ta druga formacja, która już chwilę później rozpoczęła swoje starcie finałowe. Również i w tym spotkaniu ZSO-T Lubliniec nie pozostawiło cienia wątpliwości. Finał zakończył się wynikiem 2:0. Równocześnie rozgrywany był mecz o trzecie miejsce — ZSTiO Meritum pokonało ZS nr 3 w Olkuszu wynikiem 2:0 i tym samym stanęło na najniższym stopniu podium.
Sobotnim popołudniem nastąpił najbardziej wyczekiwany moment całego dnia, rozdanie nagród w LG Mistrzostwach Polski Szkół w E-sporcie, zawodnicy otrzymali medale oraz nagrody, które wręczyli Marcin „Solar” Bryniarski oraz Paweł Cwalina — przedstawiciel urzędu miasta Siemianowic Śląskich.
Pierwsze miejsce powędrowało w ręce ZSO-T Lubliniec, drugie przypadło ZDZ Wadowice, a na najniższym stopniu podium stanęło ZSTiO Meritum.

Również w sobotę rozpoczęły się rozgrywki HIRO Quersus Pucharu Polski w E-sporcie, tu 16 drużyn stanęło do walki o zwycięstwo. Ćwierćfinały rozpoczęły się tuż po godzinie 16, gdzie mierzyły się ze sobą tylko wybrane, najlepsze drużyny. Mecze również były rozgrywane w formacie BO3, a zwycięzcy mieli zagwarantowane miejsce w spotkaniach, które zaplanowane były na trzeci dzień wydarzenia. W pierwszym spotkaniu zmierzyła się drużyna Superius Gaming, która pokonała GKS Tychy wynikiem 2:0 i tym samym zameldowała się w finale, gdzie dołączyła do nich ekipa Furora, która wygrała z drużyną Ronin Horde, lecz w tym meczu rezultat był nieco inny, bowiem potrzeba było trzech map, aby wyłonić zwycięzcę. Mecz finałowy rozpoczął się od wywiadu oraz banowania map na transmisji. Kilka minut później gracze byli już gotowi. Finał, zgodnie z oczekiwaniem Patryka „Olimpa” Woźniaka — kapitana Superius Gaming, zakończył się wynikiem 2:0 dla tej organizacji, która zyskała skład równo tydzień przed wydarzeniem. Trzecie miejsce wywalczone zostało przez Ronin Horde, które poradziło sobie z drużyną GKS Tychy.
Kilka chwil później, puchary powędrowały w górę w geście triumfu każdej z drużyn. Zawodnicy otrzymali medale oraz nagrody, które wręczyli Marcin „Solar” Bryniarski oraz Marcin Kamiński — kierownik Kompleksu Sportowego „Michał”.

Drużyny, które zajęły miejsca na podium w HIRO Quersus Pucharze Polski w E-sporcie:

I miejsce – Superius Gaming
II miejsce – Furora
III miejsce – Ronin Horde

Reprezentacje szkolne, które zajęły miejsca na podium w LG Mistrzostwach Polski Szkół w E-sporcie:

I miejsce – ZSO-T Lubliniec
II miejsce – ZDZ Wadowice
III miejsce – ZSTiO Meritum

SUPER GAME e-sport – Krzeszowice

Dwunasta edycja 2018 roku  rozgrywek SUPER GAME e-sport zagościła w Krzeszowicach. Na wydarzeniu pojawiło się 8 drużyn pucharowych oraz 16 reprezentacji szkolnych. Mecze były bardzo wyrównane oraz obfitowały w wiele emocji. Zmagania rozpoczęły się punktualnie o godzinie 9:00 w piątek. Drużyny szkolne toczyły zacięte rozgrywki w fazie grupowej, a tego samego dnia również rozegrane zostały spotkania ćwierćfinałowe w systemie BO3.

W sobotę z samego rana rozpoczęły się dalsze rozgrywki LG Mistrzostw Polski Szkół w E-sporcie. Pierwszy półfinał padł łupem Zespołu Szkół nr 1 im. Stanisława Staszica w Bochni, która pokonała Zespół Szkół Innowacyjnych w Jarosławiu wynikiem 2:1. Mecz ten opiewał w nieustające emocje, a rezultat okazywał się pozytywny raz w jedną, raz w drugą stronę. Drugi półfinał został rozegrały między X Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie oraz Zespołem Szkół Technicznych nr 1 im. Stanisława Staszica w Rybniku.

Tutaj bezkonkurencyjne zwycięstwo odniosła ta druga formacja, która już chwilę później rozpoczęła swoje starcie finałowe. Również i w tym spotkaniu Zespół Szkół Technicznych nr 1 im. Stanisława Staszica w Rybniku nie pozostawił cienia wątpliwości. Finał zakończył się wynikiem 2:0. Równocześnie rozgrywany był mecz o trzecie miejsce — X Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie pokonało Zespół Szkół Innowacyjnych w Jarosławiu wynikiem 2:0 i tym samym stanęło na najniższym stopniu podium. Sobotnim popołudniem nastąpił najbardziej wyczekiwany moment całego dnia, rozdanie nagród w LG Mistrzostwach Polski Szkół w E-sporcie, zawodnicy otrzymali puchary, medale oraz nagrody ufundowane przez sponsorów.

HIRO Quersus Puchar Polski w E-sporcie

  1. miejsce – Vex.esport
  2. miejsce – Wódkomacik
  3. miejsce – Last Rites

LG Mistrzostwa Polski Szkół w E-sporcie

  1. miejsce – Zespół Szkół Technicznych nr 1 im. Stanisława Staszica w Rybniku
  2. miejsce – Zespół Szkół nr 1 im. Stanisława Staszica w Bochni

miejsce – X Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

SUPER GAME e-sport – Oława

Trzynasta edycja 2018 roku SUPER GAME e-sport ponownie zawitała do Oławy. W tamtejszym Centrum Kultury przez dwa dni toczyły się amatorskie esportowe zmagania, które były jednym z elementów dwóch cykli – LG Mistrzostw Polski Szkół w E-sporcie oraz HIRO Quersus Pucharu Polski w E-sporcie.

W krajowym pucharze po raz drugi z rzędu najlepsze okazało się Superius Gaming, które po zaciętym wielkim finale pokonało innych wcześniejszych triumfatorów, Team Exceed. Z kolei wśród szkół po pierwsze miejsce sięgnęło TEB Edukacja Gorzów Wielkopolski. Uczniowie z województwa lubuskiego pokonali zarówno TEB Edukacja z Kraków, które finalnie stanęło na najniższym stopniu podium, jak i Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego z Wołowa.

Końcowa klasyfikacja zawodów, które odbyły się w Oławie prezentuje się następująco:

HIRO Quersus Puchar Polski w E-sporcie

1. Superius Gaming

2. Team Exceed

3. Malutkie Bobaski

LG Mistrzostwa Polski Szkół w E-sporcie

1. TEB Edukacja Gorzów Wielkopolski

2. Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Wołowie

3. TEB Edukacja Kraków\

E-SPORTOWA GWIAZDKA W TAURON ARENIE KRAKÓW

Ostatnia runda 2018 roku „E-sportowa gwiazdka” rozpoczęła się w czwartek – 20 grudnia o godz. 9:00. Wydarzenie otworzył przedstawiciel Urzędu Miasta Krakowa — Jacek Bartlewicz. W rozgrywkach LG Mistrzostw Polski Szkół w E-sporcie brało udział 16 reprezentacji, natomiast w HIRO Quersus Pucharze Polski w E-sporcie uczestniczyło 8 drużyn.

Reprezentacje szkolne rozpoczęły swoje zmagania od starć grupowych. Spotkania opiewały w wiele emocji i adrenaliny. Rozgrywki grupowe zakończyły się o godz. 14:00, a tuż po nich rozegrane zostały mecze ćwierćfinałowe — już w systemie BO3. W nich zameldowało się 8 najlepszych zespołów. Batalia trwała w najlepsze, a wyniki korzystne były raz dla jednej, raz dla drugiej drużyny.

W półfinale zameldowały się szkoły: z Wadowic, Krakowa, Pszczyny oraz Jarosławia. Pierwszy półfinał został rozegrany pomiędzy szkołami z Krakowa oraz Wadowic. Tutaj bezkonkurencyjne zwycięstwo 2:0 odniosła pierwsza reprezentacja. Drugi półfinał padł łupem szkoły z Jarosławia, która nie pozostawiła złudzeń i ograła szkołę z Pszczyny, również wynikiem 2:0. Awans do finału należał się tylko najlepszym dwóm szkołom, które w niedzielę o godz. 15:00 rozpoczęły walkę o zwycięstwo. Zaczęła się zacięta rywalizacja o miejsca na podium, nagrody, medale i puchary.

Pojedynek finałowy trzymał nas w napięciu do samego końca. Ostatecznie zwycięską drużyną okazało się X Liceum Ogólnokształcące im. KEN w Krakowie, drugie miejsce zajął Zespół Szkół Innowacyjnych w Jarosławiu, a na najniższym stopniu podium znalazł się Zakład Doskonalenia Zawodowego w Wadowicach.
W pierwszym dniu wydarzenia, oprócz rozgrywek LG Mistrzostw Polski Szkół, odbył się również pierwszy etap turnieju FIFA 18, gdzie wyłoniona została najlepsza czwórka graczy, którzy mogli być spokojni o swój los przez następne kilkanaście godzin.

W piątek 21 grudnia, oprócz kontynuacji zmagań w LG Mistrzostwach Polski Szkół w E-sporcie, do głosu doszedł również HIRO Quersus Puchar Polski w E-sporcie. 8 drużyn stawiło się, aby rywalizować ze sobą o zwycięstwo i awans na wielki finał sezonu 2018/2019. Czekały na nas cztery pojedynki ćwierćfinałowe, które rozpoczęły się tuż po godzinie 9:00. Mierzyły się w nich tylko najlepsze zespoły, które wywalczyły miejsce w turnieju.

W pierwszym półfinale zmierzyły się drużyny Mixer oraz Vex. Staff. Bezapelacyjnie, lepsza okazała się ta pierwsza formacja, która pewnie wkroczyła do finału. Drugi półfinał to pojedynek Superius Gaming z GROM F1RST. Awans do finału należał się drugiej ekipie, która odniosła zwycięstwo wynikiem 2:1. Wielki finał to popis umiejętności indywidualnych i drużynowych zespołów oraz ich zawodników. Na najwyższym stopniu podium stanęło GROM F1RST, drugie miejsce przypadło drużynie Mixer, a trzecia lokata należała do Superius Gaming. Równocześnie, podczas trwania całego wydarzenia, odbywał się turniej indywidualny FIFA 18, gdzie zwycięstwo odniósł Mariusz Mirek, który podczas fazy finałowej nie przegrał żadnego spotkania! Drugie miejsce zajął Michał Trzaska, a trzecią lokatę zainkasował Michał Pytel.

HIRO Quersus Puchar Polski w E-sporcie

  1. GROM F1RST GH
  2. Mixer
  3. SUPERIUS GAMING

LG Mistrzostwa Polski Szkół w E-sporcie

  1. X Liceum Ogólnokształcące im. KEN w Krakowie
  2. Zespół Szkół Innowacyjnych w Jarosławiu
  3. ZDZ Wadowice